Известие

Collapse
No announcement yet.

Сменям, сменям, а проблема си остава ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ок. Ще споделя скромния ми опит по въпроса - и аз имах проблем с оборотите на място. Почистихме дросела, направихме адаптация и готово. Моторчето не съм сменял и пин не съм рязал.
    Вярното решение е п равилната диагностика и добрата профилактика.
    Което не винаги е свързано с прибързана подмяна на части с нови ...
    Last edited by spe4elist; d.m.y г., 08:31.

    Comment


    • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
      Ок. Ще споделя скромния ми опит по въпроса - и аз имах проблем с оборотите на място. Почистихме дросела, направихме адаптация и готово. Моторчето не съм сменял и пин не съм рязал.
      Вярното решение е п равилната диагностика и добрата профилактика.
      Което не винаги е свързано с прибързана подмяна на части с нови ...
      Ок, ясно.
      Обаче не става въпрос за това клатене.
      Описвам ти симптома подробно и се надявам този път да прочетеш целия пост а не само КЛАТИ ОБОРОТИ:
      Експеримента се провежда най-добре по-надолнище. Палиш двигателя, работи перфектно на място без помисъл да заклати ( като Нисан Примера ), отпущаш педала на спирачката без да си влючил на скорост и в момента който отчете движение оборотите почват да играят. Спираш автомобила и заковават на 800. Разпознаваш ли твоя симтом ?
      Ето цитиран 1-ви пост на темата и почнете да четете цели изречения.


      Първоначално публикувано от mariyan_mva Покажи съобщение
      От както имам Алфа вече 5 месеца, проблема ми само един играят ми оборотите на празен ход от 400 до 1600 само в движение като освободя от скорост по някой пат и гасни,а като спра ги стабилизира на 840.Алфата е 156 1,8 98г смених, дебитомер,ламбда сонда,дросела е изчистен от нагар,карам я с 98 или 100 октановия бензин,но проблема не се решава ако някои има идея за нешто нека сподели. Ходил сам на диагностика моторчето на празен ход работи идея нямам.
      Last edited by Доко; d.m.y г., 14:09.

      Comment


      • Ок. Симптомите са малко по-различни наистина, но рязането на пин 15 не е технически издържано решение на проблема. Действително трябва обстойно да се прегледа цялата система.
        Първоначално публикувано от mariyan_mva Покажи съобщение
        ...Алфата е 156 1,8 98г смених, дебитомер,ламбда сонда,дросела е изчистен от нагар,карам я с 98 или 100 октановия бензин,но проблема не се решава ако някои има идея за нешто нека сподели. Ходил сам на диагностика моторчето на празен ход работи идея нямам.
        Според мен дебитомера и сондата нямат никакво отношение в този случай. Дросела е изчистен. Ок. Моторчето работело, но доколкото разбирам, не е ново. Абсолютно лаишки - ами да се пробва с ново моторче, подчертавам - да се пробва и след като се види резултата, да се купува или не. Колегата е сменил половината мотор, но най-важното не е.

        Comment


        • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
          Ок. Симптомите са малко по-различни наистина, но рязането на пин 15 не е технически издържано решение на проблема. Действително трябва обстойно да се прегледа цялата система.

          Според мен дебитомера и сондата нямат никакво отношение в този случай. Дросела е изчистен. Ок. Моторчето работело, но доколкото разбирам, не е ново. Абсолютно лаишки - ами да се пробва с ново моторче, подчертавам - да се пробва и след като се види резултата, да се купува или не. Колегата е сменил половината мотор, но най-важното не е.
          Много грешно изказване колега. Моторчето се диагностицира толкова лесно както всичко друго. Та принципа проба грешка е малко... как да го кажа да не те обидя, че си обидчив.

          Точно дебитомера и ламбдата са толкова важни за празния ход, че няма и на къде. Проблемите се решават с диагностициране, а не с проби.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Много грешно изказване колега. Моторчето се диагностицира толкова лесно както всичко друго. Та принципа проба грешка е малко... как да го кажа да не те обидя, че си обидчив.

            Точно дебитомера и ламбдата са толкова важни за празния ход, че няма и на къде. Проблемите се решават с диагностициране, а не с проби.
            А и ламбдата на студено не тръгва веднага така, че лесно може да се хване дебитомера
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Много грешно изказване колега. Моторчето се диагностицира толкова лесно както всичко друго. Та принципа проба грешка е малко... как да го кажа да не те обидя, че си обидчив.

              Точно дебитомера и ламбдата са толкова важни за празния ход, че няма и на къде. Проблемите се решават с диагностициране, а не с проби.
              Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
              Вярното решение е п равилната диагностика и добрата профилактика.
              Което не винаги е свързано с прибързана подмяна на части с нови ...
              Ники, май не разбра какво исках да кажа, но както и да е. Добро утро на всички.

              ---------- Post added at 10:41 ---------- Previous post was at 10:33 ----------

              @Доко
              Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
              Логика има градски , аз също преди 3-4 дена си почистих всички букси с контакт спрей + чистене на релета и силови бушони и в момента си забива на 900 оборота , дано да не е за седмица Да спомена ,че преди тази процедура съм чистил дросел,нови дебитомер,ламда сонда , ремъци+ролки,ремонтен к-т на вариатор,нов термостат,и накрая + чип-КГБ, а бе всичко NEW и пак си клатеше.
              Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
              Момчета , май има универсално лечение.Позачетох се във форума на братята англичани , май не са никак прости.Това за 15 пин на голямата букса на скоростомера ще се окаже вярно.Днес откачих въпросния кабел,за разлика от съветите на английските братя не го одрязах,а извадих пина,и ооооо ми тя колата си заспа.Направих няколко километра тестове из града - перфектно поведение за сега.Очаквам ,може би да не е временно,защото нищо вече не може да ме учуди в тази кола и в инженерната мисъл на конструкторите от BOSCH вероятно,смених всичко каквото има за смяна по нея - дебитомер (имам два,единия е от октомври миналата година купен нов,другия е от петък миналата седмица-пак нов,ламбда сонда -нова,свещи нови,датчик температура+термостат, профилактики на ел.система,чистене на дросел - редовно и ............. така нататък, и клати ли си клати тая кола тия обороти.Но след остраняването на този кабел и инфото което подава към компа явно я заблудих,вероятно си мисли че не се движи и си забива на 850-900 като бебе.А за странични ефекти още е рано да се каже,в смисъл дали ще се отрази на нещо друго и т.н.За сега при мен се получи , и си мисля ,че всеки може да пробва без да навреди на автомобила си,процедурата е елементарна и ако не се получи лесно се въстановява.
              п.с. Няма да се учудя ,ако след седмица пак почне да си клати
              След толкова много сменени работи плюс чип от КГБ, не разбрах МПХ смени ли?

              Comment


              • Колко много постове съществуват където и моторчето е сменяно с ново и клатенето продължава. И май не си спомням да има и един, който да е написал "смених моторчето с ново и оборотите заспаха". А и никой май не поглежда клапана на отдушника, ама нейсе
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                  Колко много постове съществуват където и моторчето е сменяно с ново и клатенето продължава. И май не си спомням да има и един, който да е написал "смених моторчето с ново и оборотите заспаха". А и никой май не поглежда клапана на отдушника, ама нейсе
                  Клапана на отдушника при първите модели (мисля преди 2000-та бяха) като се смени с новия модел (понеже стария не се произвежда) се налага софтуерна намеса в прехода от принудителен празен ход. Иначе ефекта пак не е достатъчно добър.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Клапана на отдушника при първите модели (мисля преди 2000-та бяха) като се смени с новия модел (понеже стария не се произвежда) се налага софтуерна намеса в прехода от принудителен празен ход. Иначе ефекта пак не е достатъчно добър.
                    На алфата от края на 98 е същия като на тази от 7'2001
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                      След толкова много сменени работи плюс чип от КГБ, не разбрах МПХ смени ли?
                      След толкова много смени взех, че смених колата.

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
                        След толкова много смени взех, че смених колата.
                        Не ми отговори, но както и да е ... Наздраве!

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                          Не ми отговори, но както и да е ... Наздраве!
                          Аз не съм сменял МПХ, момчето на коeто я продадох го смени и продължи да се бори с проблема, но все още предпочита да кара с откачен кабел.
                          А и вече ми бе писнало, и сега ако ми се появи такъв проблем и алтернативата е да давам пари за МПХ или да откача кабела, според теб кое ще направя.
                          Аз не мога да разбера защо тук има хора които настояват други да се набутват, при положение, че има безплатно решение.
                          Някой ако ми даде адекватен технически отговор на въпроса защо да не си премахна ПИН 15, и какво ще повредя, или колко опасен става автомобила, спирам да се закачам...
                          Наздраве!
                          Last edited by Доко; d.m.y г., 09:57.

                          Comment


                          • Без да ми се сърдят тук ветераните, ама след известно прекъсване на тази тема, аз зададох два въпроса, на които не ми беше отговорено,въпреки обозначенията им. Колегата Спечелист, се включи неясно след мен и повлече след себе си "гора" от мнения. На единия ми въпрос...ясно, разбрах. Рязането на ПИН 15 няма общо с оборотите на колата, когато е спряла, окей. Странна е тази кола, направо е като зодия Рак - чувствителна и възвишена...
                            ...Интересното е, че мени много "поведението си". Карам примерно със 120 км/ч (с рязан пин 15 съм) пускам на инерция и оборотите, въпреки отрязването ми продължават да се побъркват. Това става главно като съм на дълъг път. Особено като се връщах от Бургас преди няколко седмици (минавам по подбалканската) и на завоите преди София, пусках на инерция и едвам не се пребих. Не гасне, ама пада до 500 оборота, качва на 1500 и така без да се успокои. Това не ми е ясно как се получава, като съм с резнат ПИН. Изходвайки от началото, пояснявам, че това не се получава винаги. Понякога колата като я пусна така и заковава на 800! А ако така се случи, спра ли на светофар и поиграе, поиграе и вземе, че се успокои. Но това успокояване, пак не става винаги. Различно и зависещо...незнам от какво... Когато е студена колата, не ги прави много тези неща. Обаче загрее ли, не винаги, но понякога прави така, както описах...
                            Това беше развит първия ми въпрос. А втория за лампата на въздушната възглавница. Какво се е случило, че свети след отрязването на ПИН-а? Благодаря!
                            Last edited by milev86; d.m.y г., 12:07.
                            ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
                            DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

                            ВАЗ 21079 1990 г.

                            Comment


                            • Колега, сори за което ...
                              За да не се връщам и да чета цялата тема отново - почистихте ли дросела и адаптация на МПХ?

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
                                Без да ми се сърдят тук ветераните, ама след известно прекъсване на тази тема, аз зададох два въпроса, на които не ми беше отговорено,въпреки обозначенията им. Колегата Спечелист, се включи неясно след мен и повлече след себе си "гора" от мнения. На единия ми въпрос...ясно, разбрах. Рязането на ПИН 15 няма общо с оборотите на колата, когато е спряла, окей. Странна е тази кола, направо е като зодия Рак - чувствителна и възвишена...
                                ...Интересното е, че мени много "поведението си". Карам примерно със 120 км/ч (с рязан пин 15 съм) пускам на инерция и оборотите, въпреки отрязването ми продължават да се побъркват. Това става главно като съм на дълъг път. Особено като се връщах от Бургас преди няколко седмици (минавам по подбалканската) и на завоите преди София, пусках на инерция и едвам не се пребих. Не гасне, ама пада до 500 оборота, качва на 1500 и така без да се успокои. Това не ми е ясно как се получава, като съм с резнат ПИН. Изходвайки от началото, пояснявам, че това не се получава винаги. Понякога колата като я пусна така и заковава на 800! А ако така се случи, спра ли на светофар и поиграе, поиграе и вземе, че се успокои. Но това успокояване, пак не става винаги. Различно и зависещо...незнам от какво... Когато е студена колата, не ги прави много тези неща. Обаче загрее ли, не винаги, но понякога прави така, както описах...
                                Това беше развит първия ми въпрос. А втория за лампата на въздушната възглавница. Какво се е случило, че свети след отрязването на ПИН-а? Благодаря!
                                А защо караш по инерция, особено на извънградско?!

                                За лампата на въздушната възглавница. Да си давал на контакт с разкачени уреди и ако веднъж е светнала докато не се изтрие грешката няма да загасне.
                                sigpic
                                Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                                156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                                147 JTDm 140-Малката манекенка
                                GT- JTDm 150

                                Comment

                                Working...
                                X